
Jaki biznes warto otworzyć w 2023 roku?
Mimo wielu niespodziewanych zdarzeń – jak m.in. pandemia koronawirusa, wojna Rosji z Ukrainą czy wyjątkowo wysoka inflacja – są branże, które rozwijają się bardzo prężnie. Należą do nich m.in. logistyka i magazynowanie, reklama i marketing, dział IT oraz e-commerce, a także wybrane systemy franczyzowe. Zastanawiasz się, jaki biznes otworzyć?
Jaki biznes wybrać w 2023?
W 2022 roku trzeba podejść do inwestycji roztropnie, ale są zawody i branże, które uznaje się za przyszłościowe. Zarówno pandemia, jak i inwazja Rosji na Ukrainę, zamknęła lub ograniczyła różne biznesowe możliwości, przyczyniła się do zniszczenia wielu sektorów, ale inne otworzyła lub przyczyniła się do ich znacznego rozwoju. W dobie koronawirusa mocno ucierpiała m.in. turystyka czy gastronomia.
Mimo to świetnie zaczęła radzić sobie branża e-commerce, IT czy magazynowanie, a także farmacja.
Kilka pomysłów na biznes w 2023
Franczyza – sprawdzony pomysł na własny biznes
Najlepiej postawić na biznes jak najbardziej stabilny, prosty, obarczony minimalnym ryzykiem, ale też niosący ze sobą możliwość rozwoju. Jedną z opcji jest franczyza – pomaga w utrzymaniu odpowiednich dochodów i rozwoju na różnych płaszczyznach. W ramach franczyzy można prowadzić m.in. sklep spożywczy pod znanym szyldem, piekarnię, stację benzynową czy wiele innych biznesów. W zamian za miesięczną opłatę, franczyzodawca przekazuje swoje know-how, prawo do używania logo, często wsparcie w zakresie marketingu i szkolenia.
Własny sklep internetowy
To jeden z najlepszych pomysłów na biznes w 2023 roku. Możesz zacząć od podstaw albo rozwinąć swój biznes, jeśli masz już sklep stacjonarny. Wiele osób decyduje się jednak tylko na sprzedaż online. Sprzedaż e-commerce stała się bardzo popularną opcją. Planując założenie sklepu internetowego, sięgnij po rozwiązanie, które pozwoli na efektywne zarządzanie zamówieniami. Opracuj strategię, uwzględniającą optymalizację stron i digital marketing, a także skorzystaj z usług specjalisty od SEO, reklam AdWords oraz social mediów. Konsultant SEO przygotuje strategię optymalizacji stron i wskaże Ci, które obszary wymagają dopracowania.
Jakich biznesów na razie nie poleca się otwierać?
Można też podpowiedzieć, jakiego biznesu lepiej na razie nie otwierać – nie jest to dobry moment na zakup food trucka, otwieranie nowej restauracji czy inwestowanie w branżę medyczną. Również branża transportowa ma teraz trudności ze względu na wiele zmian, które weszły wraz z Pakietem Mobilności.
Kar, f: athree23 / pixabay